How to teach large, heterogeneous classes

Teaching English in large, heterogeneous classes is one of the major challenges for teachers

Beitrag aus Praxis Englisch - Ausgabe Oktober Heft 5 / 2016

Produktinformationen

Produktnummer OD200041014376
Schulform
Hauptschule, Realschule, Erweiterte Realschule, Sekundarschule, Mittelschule, Regelschule, Regionale Schule, Oberschule, Gymnasium, Fachschule
Schulfach Englisch
Klassenstufe 5. Schuljahr bis 13. Schuljahr
Seiten 2
Dateigröße 88,0 kB
Dateiformat PDF-Dokument
AutorInnen Elke Dreyer

Beschreibung

The majority of classrooms consist of diverse and mixed-level groups in which students have different needs, abilities, learning styles and cultural backgrounds. This type of heterogeneity will definitely enrich the variety of social interaction, personal experiences, knowledge and values that will emerge during the lessons, but it also creates situations that challenge our resourcefulness and feeling of control.

Schlagworte: Beware! How to cope, Didaktik, Differenzierung, Methodik

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